Microsoft Teams – parhaita käytäntöjä ja vinkkejä

Mitä Teamsista olisi hyvä osata juuri nyt? Miten käytät ja hyödynnät uusia ominaisuuksia parhaalla tavalla? Millä tavoin saat pidettyä Teamsin kurissa ja millä käytännöillä sekä toiminnoilla siitä saa enemmän irti? Muun muassa näihin kysymyksiin vastaa Vesa Nopanen esityksessään 5. toukokuuta.

Tervetuloa taas kerran HPR-seminaariin Vesku! Mitä esityksessäsi on tarjolla tällä kertaa?

– Haluan, että jokainen Teamsin käyttäjä oppii esityksestäni uusia taitoja ja pääsee uudelle tasolle matkalla Teams-superheroksi ja selviää arjestaan yhä paremmin. Esityksessä on jaossa runsaasti vinkkejä, ahaa-elämyksiä ja käytännön kokemuksia. Microsoft Teams ei ole tietenkään vain tekniikkaa, itseasiassa se on hyvin vähän sitä. Vaikka supersankari-tason vinkit helpottavatkin sen käyttöä ja sinusta tulee Teams-guru kollegoidesi silmissä, eniten Teamsin käytössä on painoarvoa sillä miten olette yhdessä sopineet sitä hyödynnettävän. Haluan haastaa kuulijoita miettimään yrityksen käytäntöjä ja miten he saavat organisaationa parhaan hyödyn Teamsista – erityisesti siitä tiimityöstä.

Mikä on mielestäsi se suurin juttu, joka on syytä oivaltaa Teamsia käyttöönotettaessa?

– Muutos piilossa tehtävästä yksilötyöstä tiimityöksi on välttämätön, jotta yksi työkalu ei vain korvaannu toisella. Hyötyjen saaminen edellyttää työkalun ja sen käyttötapojen sopimista teidän työhönne, mutta samalla se myös herättää pohtimaan miten työtapoja pitäisi muuttaa moderniksi ja miten asioita voisi tehdä toisin. Onko välttämätöntä tavata kasvokkain ja sopia tapaaminen siihen tilanteeseen, jossa molemmilla on tilaa kalenterissa, neuvotteluhuone on vapaana ja aikatauluun sopii vielä vähän matkustusta? Mitä jos jokaisessa kalenterikutsussa olisikin aina Teams mukana? Ei siksi, että jokainen tapaaminen olisi online, vaan siksi, että se mahdollistaa sopeutumisen äkkinäisiin muutoksiin sekä yhteistyön ennen ja jälkeen kokouksen eikä vain sen aikana.

Vesku on tunnettu Teams-miehenä sekä tiimi- että paikkariiippumattoman työn puolestapuhujana. Tule kuuntelemaan ja ota mukaasi myös Teams-kysymyksiä!

Microsoft 365 Hyvät, Pahat ja Rumat -seminaari järjestetään livestriiminä 5.-6.5.2020. Tutustu tapahtuman ohjelmaan sekä puhujiin ja ilmoittaudu mukaan.


Teams, Viestintä